štvrtok 30. októbra 2014


Sú peniaze naozajstným ohodnotením práce?



Ak ste všímavý a pozorný  určite neprehliadnete pani ,ktorá každodenne prechádza z mesta do mesta. Roznáša noviny, teda ich skôr predáva. Motá sa po uliciach mesta, zastavuje každého okoloidúceho a milo sa prihovára všetkým, ktorý ako tak prejavia záujem. Ak ešte stále neviete , o kom píšem, skúste sa niekedy len tak zastaviť a všimnúť si svet okolo seba. Ona si vás nájde.

Slečna, venujúca sa deťom,ktoré hľadajú nejakú výplň voľného času, by mi dala určite za pravdu,keby som napísala,že ťažká práca má zmysel, keď vidím jej výsledok. Ale,aké zložité súvetie.  Sama nezarába, dosť jej dáva zabrať stredná škola, no to,že má určité povinnosti voči týmto stvoreniam ,jej nerobí žiadne vrásky. Zháňa peniaze, rieši programy, nočné putovanie rozprávkami a samozrejme : " Čo teraz pre ne vymyslím?"

Neviem, nemám čas, mám plno práce, nestíham, Poznáte? Cítite sa skutočne ohodnotený za tú vašu ´plnú prácu´? Je mi úplne jasné,že tooľko ľudí pracuje len preto,že musí. Zarába, ako sa vraví.  A ja im dávam samozrejme za pravdu, uživiť rodinu teda nie je ľahké. Nooo, zamysleli ste sa niekedy nad tým, že to ohodnotenie vašej práce nie sú vlastne peniaze? Materiálne samozrejme áno , ale ..
Rozžiarené oči vášho syna, sveter kúpený pre  mamu ,či  maličkosť len tak pre niekoho. Úsmev? Peniaze hýbu svetom , bez nich by to asi nešlo, no myslím si , že dobrý pocit, z odvedenej práce, z dobre odvedenej práce je ešte lepší. Viete , ako keď vyzbierate peniaze a dáte ich na niečo dôležité ,alebo nedostanete peniaze vôbec ,ale deti zažijú chvíľu rozprávky.  Ako som opísala prvé dva príklady.
Ukončila by som to asi tak. Skúste porozmýšľať, čo je vašim ohodnotením práce. Peniaze? ;) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára